• VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
    Nazwa coupe jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniona. Volkswagen nie chce, aby nowego CC traktowano jako kolejną wersję nadwoziową Passata, którego modele sedan i kombi na stale wpisały się już w krajobraz naszych ulic.
  • Audi S5 od teraz tylko z TDI pod maską!
    Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2; łączna emisja CO2 w g/km: 163 – 161 g/km) ma pod maska mocnego Diesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupé, jak i w wersji S5 Sportback, wytwarza 255 kW (347 KM) mocy i dostarcza do skrzyni biegów 700 Nm momentu obrotowego.
  • Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
    Czym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie.
  • Urodzinowa edycja Nissana GT-R na 50-lecie modeli Z!
    Niewiele marek samochodów na świecie można natychmiast rozpoznać po zaledwie trzech literach w nazwie modelu. Jednak entuzjaści motoryzacji nie mają wątpliwości, że GT-R to synonim emocji, wysokich osiągów i niedoścignionego dopracowania konstrukcji.

Sprawdź aktualną cenę paliwa:

  Mapa fotoradarów :

 

 

 

 SKLEPY ONLINE 

 

 

      

         NIE PRZEPŁACAJ ! 


 SKLEPY ROZRYWKA : 

  

  POLUB NAS NA FACEBOOKU 

 

Lexus UX: przełomowa aerodynamika nowego crossovera

Podczas gdy pierwsze samochody trafią do europejskich salonów Lexusa na początku przyszłego roku, dziennikarze już chwalą UX za znakomite własności jezdne. W jaki sposób Lexus stworzył crossovera o tak dynamicznej charakterystyce?

GALERIA : 

   

Rezerwuj hotele przez Internet Znaczne zniżki na ponad 1 450 000 obiektów na całym świecie

 

Odpowiedzi udziela główna inżynier projektu UX Chika Kako: „Chciałam, aby UX miał zalety konwencjonalnego crossovera – takie, jak wyżej umieszczone siedzenia i lepsza widoczność z kabiny – a jednocześnie dynamikę i zwinność hatchbacka”.

Wyznaczając nowy punkt odniesienia w dziedzinie własności jezdnych crossoverów, inżynierowie Lexusa stworzyli dla nowego UX kilka pionierskich innowacji aerodynamicznych:

• Wyrafinowany kształt tylnych świateł zwiększa stabilność przy bocznym wietrze

• Uskoki na osłonach krawędzi wnęk kół poprawiają własności jezdne

• Aerodynamicznie dopracowane koła zapewniają lepsze chłodzenie hamulców i zmniejszają opory powietrza

 Zespół Kako, zainspirowany słowami Akio Toyody, że „każdy Lexus powinien dawać radość z jazdy”, przede wszystkim stworzył niezwykle sztywną platformę – konieczną dla zapewnienia najlepszych w swojej klasie własności jezdnych – z panelami nadwozia wykonanymi z aluminium i kompozytów dla zmniejszenia ciężaru i obniżenia położenia środka masy.

Ale to był dopiero początek...

Zaawansowana aerodynamika Lexusa

Dążąc do uzyskania przełomowych własności jezdnych, Chika Kako skorzystała z ogromnego doświadczenia aerodynamików Lexusa, odpowiedzialnych za charakterystyki najznakomitszych modeli takich jak supersamochód Lexus LFA czy auta z wyczynowej linii Lexus F. Efektem tej współpracy stały się trzy innowacje:

1. Stabilizujące aerodynamicznie tylne lampy zespolone

Kształt tylnych lamp zespolonych nowego UX jest nie tylko efektowny wizualnie, ale i bardzo wyrafinowany pod względem aerodynamicznym. Znajdujące się na kloszach płetewki powodują obniżenie zmian ciśnienia o około 16%, przyczyniając się do zapewnienia doskonałej stabilności tyłu w zakrętach oraz przy bocznym wietrze. Szczególnej elegancji tyłowi auta przydaje ciągła linia światła złożona ze 120 diod LED, zwężająca się delikatnie ku środkowi, gdzie osiąga szerokość jedynie 3 mm.

2. Aerodynamiczne osłony krawędzi wnęk kół

Przeznaczeniem osłon krawędzi wnęk w crossoverach jest zwykle chronienie nadwozia przed żwirem wyrzucanym przez opony. W nowym UX Lexus nadał im drugą funkcję: „Na górnej krawędzi osłon umieściliśmy uskok, który ogranicza pionowe wahania nadwozia w zakrętach, zwiększając stabilność i precyzję prowadzenia” – wyjaśnia Kako.

3. 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła

Wykończone w kolorze metalicznego srebra 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła wyposażone są w klapki na krawędziach ramion. To nowatorskie rozwiązanie, wprowadzone przez Lexusa po raz pierwszy w świecie, oparte jest na tzw. klapce Gurneya, stosowanej na tylnych skrzydłach bolidów Formuły 1 dla zwiększenia siły docisku przez modyfikację opływu powietrza. Zapewnia ono lepsze chłodzenie hamulców, zwiększając ich skuteczność, a także zmniejsza zawirowania po bokach pojazdu.

Testowany w jednym z największych tuneli aerodynamicznych świata

– „Naszym atutem był fakt, że Lexus dysponuje jednym z największych i najbardziej zaawansowanych w świecie ośrodków badań aerodynamicznych. Uruchomiony w marcu 2013 roku tunel aerodynamiczny ma komorę o wysokości 22 metrów i pętlę o długości 260 metrów” – mówi Kako – Jego głównym zadaniem jest wytworzenie laminarnego przepływu powietrza, w którym umieszcza się samochód. Takie badania są niezwykle ważne, bo w przypadku pojazdu takiego jak nowy Lexus UX przy prędkości 100 km/h opór aerodynamiczny stanowi aż 70% sił, które musi pokonać jednostka napędowa”.

Oprócz wspomnianych wcześniej innowacji, dla zmniejszenia oporów aerodynamicznych UX – a w konsekwencji obniżenia zużycia paliwa, zawirowań i szumu powietrza – inżynierowie Lexusa zaopatrzyli samochód w płaską osłonę spodu i aerodynamiczne lusterka boczne, podobne do zastosowanych we flagowym coupé LC.

Dostrojony przez doświadczalnych kierowców „Takumi”

Po zakończeniu prób w tunelu aerodynamicznym i na torze, nowy UX został przekazany w ręce doświadczalnych kierowców Lexusa, którzy dostrajają samochody, podobnie jak wirtuoz stroi swój instrument. Pokonując tysiące kilometrów w najróżniejszych warunkach proponowali poprawki, doprowadzając do uzyskania doskonałej harmonii między pojazdem i drogą.

– „Teraz, gdy rozpoczęło się przyjmowanie zamówień, a pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku, często myślę o posiadaczach nowego UX. Mam wielką nadzieję, że będą zadowoleni ze swoich nowych Lexusów. Satysfakcja będzie dla mnie największą nagrodą” – mówi z uśmiechem główna inżynier Chika Kako.

 

 Źródło : Lexus 

 

 Lataj z Emirates i korzystaj z dodatkowych usług dzięki programowi "My Emirates Pass"! Sprawdź!

 

 

VW Passat CC nocą ... 

>Zobacz więcej 

 Zobacz również :

..................................................

..................................................

Najnowsze galerie