VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy

OpenGitf.pl - Gadżety firmowe

Nazwa coupe jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniona. Volkswagen nie chce, aby nowego CC traktowano jako kolejną wersję nadwoziową Passata, którego modele sedan i kombi na stale wpisały się już w krajobraz naszych ulic. Passat CC jest o 31 mm dłuższy a przy tym o 50 mm niższy od sedana. Uczciwie trzeba przyznać że to pierwszy model VW od kilku lat, na którego patrzy się z przyjemnością. W ślad za rasowym wyglądem idą w parze właściwości jezdne. Jeździliśmy dwiema wersjami benzynowymi Passata CC. Model wyposażony w 160-konny silnik TSI, to podstawowa jednostka benzynowa w ofercie. W praktyce spora jak na tę pojemność moc i doskonała elastyczność silnika z doładowaniem pozwalają na sprawne przemieszczanie się. Silnik z ochotą nabiera obrotów, czemu towarzyszy miły dla ucha stłumiony dźwięk. Przy tym ta wersja dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. Podczas jazd testowych na dystansie ponad 100 kilometrów, średnie zużycie paliwa wyniosło około 9 litrów. Dodajmy, że większą część trasy wyznaczono głównymi ulicami Krakowa, które nawet po 22 bywają zakorkowane. 

Komfort jazdy umilają bardzo wygodne sportowe fotele z wszechstronną (na życzenie elektryczną) możliwością ich regulacji, efektywna klimatyzacja z nowo zaprojektowanym panelem i poprawnie działający układ nawigacji z twardym dyskiem. W zasadzie skupia on w sobie aż pięć urządzeń: układ nawigacji, telefon, odtwarzanie audio, odtwarzanie DVD i układ wspomagania parkowania. Wnętrze choć przypomina to z plebejskiej limuzyny wyposażono w kilka dodatków zarezerwowanych dla wersji CC. Nowa trójramienna kierownica ma mniejszą średnicę i ozdobiona jest metalową wstawką w dolnej części wieńca. Inna jest też "architektura" zegarów przypominająca te z flagowego Volkswagena Phaetona. Ciekawie również prezentuje się nowy panel sterowania klimatyzacją, zaś po zmroku przytulną atmosferę zapewniają panele świetlne z diod LED (dostępne za dopłatą) wbudowane w panele drzwiowe i dolną część deski rozdzielczej. Jak przystało na rasowe coupe po zapaleniu silnika wskazówki obrotomierza i prędkościomierza wykonują pełny obrót po skali. Niby niewiele, ale ma się wrażenie obcowania z czymś więcej niż zwykłym sedanem. Może dlatego Passat CC jak żaden inny Volkswagen w pełni zasługuje na mówienie o nim jako "Das Auto" zamiast "Ein Auto".

Pełnię doznań gwarantuje jazda najmocniejszym wariantem CC wyposażonym w silnik 3,6 V6 o mocy 300 KM. To auto polecamy wszystkim, którzy zdecydowaną cześć rocznych przebiegów wykonują drogami szybkiego ruchu, lub autostradami. Silnik dysponujący ogromną rezerwą mocy i sporym momentem obrotowym oraz doskonała, 7-biegową skrzynia DSG drugiej generacji tworzą udany duet.

Testowane auto wyposażono w adaptacyjne zawieszenie DCC montowane seryjnie w najmocniejszej wersji CC. Układ dysponuje trzema różnymi programami poprawiającymi i tak dobre właściwości jezdne samochodu. Procesory stale dobierają tłumienie drgań do rodzaju nawierzchni i sposobu jazdy kierowcy. Sprawdziłem, działa nieźle. Tryb "sport" zdecydowanie utwardza zawieszenie i pozwala bezpardonowo odczuć jadącym niemal każdą nierówność jezdni. Zmienia też oprogramowanie skrzyni biegów. Kolejne przełożenia zmieniane są znacznie później, a po odjęciu gazu obroty trzymane są na poziomie 3-4 tysięcy, co przy kick-downie gwarantuje natychmiastowe "odejście" nawet przy najwyższych prędkościach dozwolonych w Polsce. Sprzyjająca aura z intensywnymi opadami deszczu pozwoliła na sprawdzenie układu 4Motion w który wyposażony jest każdy Passat CC 3,6. Nawet nagłe zmiany kierunku, hamowanie na ciasnych zakrętach i inne próby wytrącenia auta z obranego toru jazdy okazały się (na szczęście) bezowocne. Układ ESP miał niewiele do roboty i tylko kilka razy objawiał swoją obecność miganiem kontrolki. Passat trzymał się drogi jak przyklejony i nawet na mokrej nawierzchni zapewniał komfort i przyjemność z jazdy, a przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad samochodem. Producent podaje że średnie zużycie paliwa w tej wersji wynosi około 9 litrów. Może, ale żeby osiągnąć taki wynik potrzebna jest długa trasa i bardzo delikatne obchodzenie się z gazem. Najniższy wynik jaki udało nam się uzyskać podczas jazd testowych wyniósł prawie 14 litrów. Biorąc pod uwagę moc, pojemność i napęd na obie osie, wynik ten należy uznać za akceptowalny. Jeżdżący spokojniej koledzy chwalili się wynikami rzędu 10-11 litrów.

Za podstawową wersję z silnikiem benzynowym 1.8 trzeba zostawić u dilera Volkswagena przynajmniej 108 000 pln, 140-konnego Passata CC z dwulitrowym dieslem wyceniono na 119 000 pln. Zaś najmocniejsza wersja 3,6 V6 4Motion uszczupli nasze konto o 178 000 pln. Doposażając ją w komplet elementów z długiej listy wyposażenia dodatkowego z łatwością przekroczymy pułap 200 000 złotych.



A jak podróżuje się na tylnej kanapie? Podobnie jak w limuzynie i kombi, miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Passat CC ma zwiększony rozstaw osi. Z przodu wynosi on 1.553 mm (plus 11 mm), z tyłu zaś 1.557 milimetrów (plus 16 mm). Opadająca linia dachu oczywiście zmniejsza poczucie przestronności nad głową, ale nie jest to powód do zmartwień dla Volkswagena i przyszłych nabywców CC, których w Polsce do końca tego roku ma być 250. I to z prostego powodu. Osoby decydujące się na zakup Passata CC lub Mercedesa CLS lubią jeździć, a nie być wożone. A tę funkcję nowe coupe z Wolfsburga spełnia znakomicie. Choćby z tego powodu Passat CC słabo sprawdzi się w roli taksówki.

 źródło: Mototarget.pl, fot. Mototarget.pl, Volkswagen

DANE TECHNICZNE :  

Silnik:

Pojemność silnika 3597 cm3
Ilość cylindów V6 (Widlasty – 6 cylindrowy)
Ilość zaworów na cylinder 4
Układ rozrządu DOHC
Moc silnika 300KM (220kW) przy 6600obr.
Moment obrotowy 350nM przy 2400obr.
Położenie silnika Poprzecznie z przodu pojazdu
Otwór cylinda x skok tłoka 89.0×96.4 mm
Stopień sprężania 11.4
Rodzaj zasilania paliwem Diesel wtrysk bezpośredni
Doładowanie silnika / turbo Turbo doładowany

Wymiary: 

Model i platforma Passat V (B6 / B7)
Rozstaw osi 2711 mm
Rozstaw kół z przodu 1552 mm
Rozsraw kół z tyłu 1559 mm
Długość 4802 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1417 mm
Masa własna 1704 kg
Masa dopuszczalna 2130 kg
Pojemność bagażnika 532 litry
Maks. masa przyczepy 2100 kg
Pojemność zbiornika 70 litry

Przeniesienie  napędu : 

Skrzynia biegów Skrzynia automatyczna 6 biegowa
Wspomaganie kierownicy Standard
Rodzaj napędu Na cztery koła
Zawieszenie z przodu Wahacze, kolumna MacPhersona, stabilizator
Hamulce z przodu Tarcze wentylowane
Zawieszenie z tyłu Oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, stabilizator
Hamulce z tyłu Tarcze wentylowane
Wielkość opon 235/45 R 17 W

Osiągi: 

Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 kmph 5.5 sec
Rodzaj paliwa Benzyna
Spalanie 9.2 litra/100km
Emisja co2 213 g/km

 

Sprawdź nową ofertę OC dla Ciebie! Oblicz w minutę.

>>> Sprawdź najlepszą ofertę na części http://partspol.pl