• VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
    Nazwa coupe jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniona. Volkswagen nie chce, aby nowego CC traktowano jako kolejną wersję nadwoziową Passata, którego modele sedan i kombi na stale wpisały się już w krajobraz naszych ulic.
  • Audi S5 od teraz tylko z TDI pod maską!
    Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2; łączna emisja CO2 w g/km: 163 – 161 g/km) ma pod maska mocnego Diesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupé, jak i w wersji S5 Sportback, wytwarza 255 kW (347 KM) mocy i dostarcza do skrzyni biegów 700 Nm momentu obrotowego.
  • Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
    Czym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie.
  • Urodzinowa edycja Nissana GT-R na 50-lecie modeli Z!
    Niewiele marek samochodów na świecie można natychmiast rozpoznać po zaledwie trzech literach w nazwie modelu. Jednak entuzjaści motoryzacji nie mają wątpliwości, że GT-R to synonim emocji, wysokich osiągów i niedoścignionego dopracowania konstrukcji.

Sprawdź aktualną cenę paliwa:

  Mapa fotoradarów :

 

 

 

 SKLEPY ONLINE 

 

 

      

         NIE PRZEPŁACAJ ! 


 SKLEPY ROZRYWKA : 

  

  POLUB NAS NA FACEBOOKU 

 

Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?

Mają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”?

Duże i ciężkie.
Wizualnie oba są okazałe i tak samo duże. Commander prezentuje „starą szkołę” Jeepa. W jego kanciastej sylwetce dostrzec można rysy Willysa Station Wagon z 1946 roku, czy Jeepa Wagoneer produkowanego w latach 1963-1991.

Płaskie powierzchnie nadwozia i niemal pionowe ściany i szyby boczne, to esencja klasycznej linii Jeepa. Grand Cherokee, to przy nim niemal sportowy SUV.

Optycznie większy Commander, jako pierwszy w historii Jeep, ma montowane trzy rzędy siedzeń, na dodatek w układzie „teatralnym”, co każdemu z siedmiu pasażerów umożliwia obserwowanie drogi przed maską auta. Można także poszerzyć sobie horyzonty, zamawiając zestaw Command Viev, czyli dodatkowe okna dachowe umieszczone nad środkowym rzędem siedzeń. Nie ma ich Grand Cherokee, ale i w nim nawet pięciu pasażerów nie będzie odczuwało dyskomfortu i klaustrofobii. Jego obszerne wnętrze zapewnia kierowcy pozycję bardziej zbliżoną do tej z osobowego samochodu. Zarówno Commander jak i Grand Cherokee mają identyczny rozstaw osi (2781 mm), a optycznie większy Commander (dłuższy o zaledwie 47 mm od Grand Cherokee) w niczym nie ustępuje starszemu bratu pod względem sprawności i zwrotności w terenie.

W teren z Quadra-Drive II
W obu znajdziemy należący do najnowocześniejszych w świecie system Quadra-Drive II, który zapewnia najlepsze w tej klasie własności trakcyjne, wykorzystując dwa mechanizmy różnicowe (przedni i tylny) o zwiększonym tarciu i sterowaniu elektronicznym (ELSD). Działanie Quadra-Drive II polega na elektronicznie kontrolowanym przenoszeniu momentu napędowego pomiędzy kołami osi przedniej i osi tylnej, a także pomiędzy osiami. Odbywa się to znacznie szybciej niż w poprzedniej generacji Grand Cherokee, przy czym niemal 100 procent momentu może być kierowane na jedno z czterech kół. To unikalne rozwiązanie stosowane jest tylko w samochodach Jeep Commander i Jeep Grand Cherokee.

Który wybrać?
Oba Jeepy napędza 3,0-litrowy silnik wysokoprężny CRD. To jednostka nowej generacji o najwyższym w klasie momencie obrotowym i zdolności uciągu. Moc maksymalna tego silnika wynosi 218 KM, a wysoki moment obrotowy 510 Nm dostępny jest już od 1600 obr/min.

Podczas jazd testowych na torze należącym do łódzkiego dilera Jeep/Chrysler/Dodge - firmy Autotraper, Commander ze względu na większą od Grand Cherokee wagę okazał się minimalnie gorszy. Ale żeby poczuć tę różnicę musielibyśmy oba auta zabrać na długodystansowy rajd terenowy przez kilka kontynentów.

Który więc wybrać? Przy tak porównywalnych osiągach, zużyciu paliwa, właściwości w terenie, cenie i wyposażeniu seryjnym doprawdy trudno jest wskazać faworyta. Jeśli jesteśmy towarzyscy i na każdą wycieczkę zabieramy nawet sześciu znajomych, lub mamy tak liczną rodzinę Jeep Commander będzie idealnym samochodem. Wszystkim pozostały polecamy Cherokee. A tym niezdecydowanym i zamożnym zakup obu.

Źródło :Mototarget fot. Mototarget.pl

Duka Polska - Wyprzedaż

DANE TECHNICZNE : 

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Moc [KM] 218
Pojemność [cm3] 2987
Zużycie paliwa [l/100km] 10,2
Przyspieszenie 0–100km/h [s] 9,0
Długość [mm] 4750
Szerokość [mm] 1870
Min. pojemność bagażnika [l] 978

 

Silnik, skrzynia biegów, napęd
Rodzaj silnika Diesel
Pojemność skokowa [cm3] 2987
Liczba cylindrów / układ 6 / —
Moc [KM/kW] 218 / 160
Max moment obrotowy [Nm] 510
Rodzaj zasilania
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 5
Napęd 4WD (stały, off road)

 

Osiągi
Prędkość max [km/h] 200
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 9,0
Przyspieszenie 80-120 km/h [s]

 

Zużycie paliwa
Cykl miejski [l/100km] 12,8
Cykl pozamiejski [l/100km] 8,2
Cykl mieszany [l/100km] 10,2
Cykl przy 90 km/h [l/100km]
Cykl przy 120 km/h [l/100km]
Emisja CO2 [g/km] 12,8

 

Masy i wymiary
Długość [mm] 4750
Szerokość [mm] 1870
Wysokość [mm] 1740
Liczba drzwi 5
Rozstaw osi [mm]
Rozstaw kół przód/tył [mm] — / —
Prześwit [mm]
Masa własna [kg] 2175
Masa całkowita [kg] 2750
Pojemność zbiornika paliwa [l]
Min/max przestrzeń bagażowa [l] 978 / 1909

 

 Wyprzedaż w sklepie internetowym E-Sporting - rabaty nawet do -50%! Sprawdź!

Jeep Commander 3.0 CRD

Moc [KM] 218
Pojemność [cm3] 2987
Zużycie paliwa [l/100km] 10,8
Przyspieszenie 0–100km/h [s] 9,0
Długość [mm] 4787
Szerokość [mm] 1899
Min. pojemność bagażnika [l] 170

 

Silnik, skrzynia biegów, napęd
Rodzaj silnika Diesel
Pojemność skokowa [cm3] 2987
Liczba cylindrów / układ 6 / —
Moc [KM/kW] 218 / 160
Max moment obrotowy [Nm] 510
Rodzaj zasilania
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 5
Napęd 4WD (stały, off road)

 

Osiągi
Prędkość max [km/h] 191
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 9,0
Przyspieszenie 80-120 km/h [s]

 

Zużycie paliwa
Cykl miejski [l/100km] 13,5
Cykl pozamiejski [l/100km] 9,2
Cykl mieszany [l/100km] 10,8
Cykl przy 90 km/h [l/100km]
Cykl przy 120 km/h [l/100km]
Emisja CO2 [g/km] 13,5

 

Masy i wymiary
Długość [mm] 4787
Szerokość [mm] 1899
Wysokość [mm] 1826
Liczba drzwi 5
Rozstaw osi [mm]
Rozstaw kół przód/tył [mm] — / —
Prześwit [mm]
Masa własna [kg] 2240
Masa całkowita [kg] 2900
Pojemność zbiornika paliwa [l]
Min/max przestrzeń bagażowa [l] 170 / 1775

Meble w najlepszej jakości z dostawą do 14 dni!
Skorzystaj z oferty "dostępne od ręki" na stronie reklamodawcy i otrzymaj zamówienie w czasie nie dłuższym niż 14 dni!

 

 

VW Passat CC nocą ... 

>Zobacz więcej 

 Zobacz również :

..................................................

..................................................

Najnowsze galerie